POLITYKA PRYWATNOŚCI
Biuro Rachunkowe TAX FREE IRENEUSZ SAMBORSKI jako Administrator dokłada wszelkich starań, aby przetwarzanie danych osobowych było zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zw. dalej RODO,
i przekazuje poniższe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
-
Administrator
Administratorem danych osobowych jest Biuro Rachunkowe TAX FREE IRENEUSZ SAMBORSKI z siedzibą w Warszawie przy ul. Alternatywy 1/43, Warszawa 02-775 (dalej również „Administrator”). Z Administratorem można skontaktować się pisemnie pisząc na adres siedziby lub mailowo pisząc na adres:
-
Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Kategorie podmiotów danych |
Cel |
Podstawa prawna przetwarzania |
Osoby, które nawiązują kontakt |
Prowadzenie komunikacji
|
Art. 6 ust. 1 lit. f – prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu korespondencji do niego kierowanej oraz realizacji zgłoszeń telefonicznych |
Przedstawiciele Klientów, kontrahentów oraz osoby kontaktowe do realizacji umowy |
Zawarcie oraz wykonanie umowy |
– art. 6 ust. 1 lit. b – niezbędność przetwarzania do zawarcia – art. 6 ust. 1 lit. c – realizacja obowiązków prawnych ciążących |
Osoby kontaktowe |
Marketing bezpośredni |
Art. 6 ust. 1 lit f – prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na promowaniu własnej marki oraz personalizowania oferty, po uprzednim uzyskaniu zgodny zgodnie z przepisami ustawy |
W zależności od konkretnego przypadku |
Dochodzenie roszczeń |
Art. 6 ust. 1 lit. f – realizacja prawnie uzasadnianych interesów Administratora. |
Podanie danych osobowych jest niezbędne. Brak ich podania skutkować będzie niemożliwością zawarcia umowy, przyjęcia i realizacji usługi czy też odpowiedzi na kontakt.
-
Odbiorcy danych
Odbiorcami danych mogą być:
-
podmioty współpracujące z Administratorem;
-
podmioty uprawnione np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Krajowa Administracja Skarbowa, Policja, sąd;
-
dostawcy usług i rozwiązań technicznych i organizacyjnych (teleinformatycznych, firmom kurierskim, pocztowym);
-
dostawcy usług prawnych i doradczych (kancelarie prawne, firmy windykacyjne).
-
Okres przechowywania danych
Poniżej informujemy o okresach w jakich będą przechowywane poszczególne kategorie danych osobowych w zależności od celów i przetwarzania:
-
w związku z wykonaniem umowy - przez okres obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu
do czasu wygaśnięcia obowiązku prawnego; -
w związku z dochodzeniem ewentualnych roszczeń i obroną przed roszczeniami – do czasu przedawnienia roszczeń z nią związanymi tj. 3 lata;
-
w związku z realizacją obowiązków prawnych – do czasu wygaśnięcia obowiązku prawnego;
-
w związku z prowadzoną komunikacją z potencjalnymi klientami – przez okres 60 dni
od ostatniej wiadomości lub wygaśnięcie oferty, w zależności, które zdarzenie nastąpiło później, chyba że przepisy prawa będą przewidywać dłuższy okres w konkretnym przypadku; -
w związku z marketingiem bezpośrednim – do czasu zgłoszenia sprzeciwu lub wycofania stosownej zgody.
-
Przysługujące prawa
W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych podmiotom danych przysługują następujące prawa:
-
prawo dostępu do danych osobowych;
-
prawo do sprostowania danych;
-
prawo do ograniczenia przetwarzania;
-
prawo do przenoszenia danych;
-
prawo do sprzeciwu.
Aby skorzystać z przysługujących praw należy skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem poczty elektrycznej pisząc na adres:
Dodatkowo w przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych przez Administratora przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Zmiana Polityki prywatności
Aktualna wersja Polityki obowiązuje od kwietnia 2024 roku.